Advertise Here

MY KAWASAKI ZSR 150

- Another Blogger Blog's

Ini pulak adalah pengalaman aku memiliki motor ZSR 150 yang ketiga. Motor ni aku beli lepas rakan-rakan di pejabat bagitau ada iklan motor Kawasaki di papan iklan di Ujana. Lepas tengok harganya pun aku rasa ngam dan sesuai dengan kocek aku yang masih kembung sikit tu, aku call tuan punya motor.Rupanya pejabatnyapun di Ujana jugak.Lepas balik kerja aku janji jumpa di rumahnya.Dia sewa di Taman Mutiara, blok M.Masa aku datang tu,aku nampak motor tengah berbungkus.Aku tertarik sebab nampak macam kena jaga betul motor tu.Body dan enjin lebih mantap dari motor yang aku beli di Inanam dulu. Lepas bincang dan minta kurang, aku setuju angkat jugak motor tu sebab aku berkenan tengok tayar belakangnya besar gila.Tidak sangka motor ZSR150 ni boleh pakai tayar besar.Dia bagi aku helmet KHI sebagai gift.Kira masih baru lagi la.Tapi helmet tu aku jarang pakai.Aku bagi anak aku yang di sekolah rendah saja pakai sebab sebab saiznya kecik.
Satu saja yang aku tidak berkenan dengan motor ni ialah pasal warna bodynya.Adaka patut sampai 3 color.Hitam,kelabu dan kuning.Sori,not my taste.Aku suka satu kaler saja. Kami ke JPJ keesokannya untuk urusan tukar nama.Semua pembayaran urus tukar nama aku buat.Tidak apala janji sudah tukar nama.Satu saja yang bikin pening sikit kepala aku ialah macamana aku mau kasi tau sama orang rumah yang aku beli lagi satu motor. Bukan apa, di rumahpun sudah ada ZSR150 dan EX5. Ni kalau dia tau aku beli lagi motor sebijik, tidak taula apa dia akan cakap.Aku get ready sajalah kena bom nanti,he..he...he..

Sampai di rumah anak-anak dan isteri tak banyak komen.Seronok pulak tengok diorang tidak kisah aku tambah lagi satu bijik motor.Selamatttt...

0 comments:

Post a Comment